10 July 2020
Home / Educație / Mersul prematur la școală afectează sănătatea psihică

Mersul prematur la școală afectează sănătatea psihică

120 Shares

Acesta este un alt mod de a formula concluziile unui studiu efectuat în Danemarca:

“Rezultatele noastre arată că creșterea vârstei pentru înscrierea la școală îmbunătățește sănătatea mentală… Acest efect este determinat în cea mai mare parte de diminuarea unei singure probleme – lipsa de atenție/hiperactivitatea… Efectul persistă și la vârsta de 11 ani.

Întârzierea înscrierii la școală reduce lipsa de atenție și hiperactivitatea cu 73% în cazul copiilor de 11 ani… și practic elimină probabilitatea ca un copil să aibă un scor anormal pentru această problemă.”

În Danemarca copiii merg la școală în anul în care împlinesc 6 ani, la fel și în România de când cu clasa zero. Un alt studiu care arată că mersul prematur la grădiniță/școală îi strică pe cei mici este aici.

Este interesant că amânare mersului la școală, homeschooling-ul sau școlile speciale sunt preferate în special de familiile bogate. Doar pentru că își permit?! Sau poate pentru că au observat ceva, ceva ce restul lumii ar face bine să nu observe, fiindcă altminteri ar fi prea mulți oameni deștepți pe lume.

***

Rusell

“Education in a scientific society may, I think, be best conceived after the analogy of the education provided by the Jesuits. The Jesuits provided one sort of education for the boys who were to become ordinary men of the world, and another for those who were to become members of the Society of Jesus. In like manner, the scientific rulers will provide one kind of education for ordinary men and women, and another for those who are to become holders of scientific power. Ordinary men and women will be expected to be docile, industrious, punctual, thoughtless, and contented. Of these qualities probably contentment will be considered the most important. In order to produce it, all the researches of psycho-analysis, behaviourism, and biochemistry will be brought into play.” (Bertrand Rusell, The Scientific Outlook)

“Education should aim at destroying free will so that after pupils are thus schooled they will be incapable throughout the rest of their lives of thinking or acting otherwise than as their school masters would have wished … The social psychologist of the future will have a number of classes of school children on whom they will try different methods of producing an unshakable conviction that snow is black. When the technique has been perfected, every government that has been in charge of education for more than one generation will be able to control its subjects securely without the need of armies or policemen.”  (Bertrand Russell quoting Johann Gottlieb Fichte, the head of philosophy & psychology who influenced Hegel and others – Prussian University in Berlin, 1810)

120 Shares
120 Shares
Share
Tweet
Share