19 August 2017
Știri pe scurt
Home / Antreprenoriat / Apple s-a dus în cap. Cum își împart piața tabletelor principalii producători

Apple s-a dus în cap. Cum își împart piața tabletelor principalii producători

Apple a lansat o nouă versiune de iPad. Concurența pe piața tabletelor este atât de puternică, încât ilustrează excelent ceea ce spunea cu multe decenii în urmă economistul Ludwig von Mises. În economie obișnuim să numim anumiți mari producători drept “Regi”: avem regele berii, regele ciocolatei și bineînțeles, regele tabletei (nu zic de regii asfaltului, asta e altă poveste, cu 99% politică și doar 1% economie). Dar acești regi din capitalism sunt de fapt neputincioși în fața consumatorilor. În capitalism consumatorul este adevăratul suveran, el decide ce companie crește și care coboară. Pe o piață liberă nimic nu este mai efemer decât succesul în afaceri. Competiția, intrarea pe piață a celor dornici de afirmare, a celor care vor și ei un coltuc de profit, este esența economiei capitaliste.

Vedem acest lucru în evoluția cotei de piață a principalilor producători. În ultimul an Apple a pierdut jumătate din cât deținea, de la 60% în trimestrul II din 2012 la 32,4% în prezent – o schimbare absolut dramatică, care vine și pe fondul încetinirii creșterii vânzărilor. Va reuși oare ca prin inovație să rămână rege? Se va orienta către antreprenoriatul politic, pentru a-și faulta competitorii prin obținerea de privilegii de la stat (brevete, etc.)? Pe mine mă interesează un singur lucru: indiferent de învingător, lupta să se ducă pe tărâmul proprietății private, al economiei.

Cota de piata tablete

[layout show=”1″]

0 Shares
Share
Tweet
Share
Stumble